توضیحات

بخش کنترل گیربکس یا Electronic Gearbox System، به اختصار EGS

ویا با نامهای دیگر آن

یونیت کنترل گیربکس یا Transmission control unit/module یا به اختصار TCU/TCM قطعه ای است، که ماژول هایی هستند که گیربکس اتوماتیک را کنترل می‌کنند و با پروتکل هایی، برای مثال CAN, K-line و …، با ماژول های Engine و ABS در ارتباط هستتند، که مسئولیت اصلی این یونیت ها کنترل گیربکس و تعویض دنده می باشند.

  که برند های: Continental, Bosch, Siemens VDO و … بر روی اتومبیل ها نصب هستند. لازم به ذکر است، که این یونیت در تعمیرگاه های ایران با نام، فیبری، معرفی می‌شود که بعد از مراجعه به تعمیرگاه، با جملاتی همانند، فیبری خودرو خراب میباشد، مواجه می‌شود. که به طور مثال یکی از خرابی هایی که به وفور بر روی خودروهای مرسدس بنز بوجود می‌آید، همین بخش ذکر شده می‌باشد.

یکی از علائم خرابی این یونیت، رفتن دنده در حالت اضطراری می‌باشد که این اتفاق توام با ضربه شدید( تقه، لگد زدن) همراه است که باعث می‌شود اتومبیل بسیار تنبل شده و به شدت سنگین حرکت کند، در حقیقت اتومبیل در دنده سه، که دنده اضطراری می‌باشد، حرکت میکند برای همین اتومبیل بسیار ضعیف و به اصطلاح بی جان حرکت میکند و علائمی همچون روشن شدن چراغ AT نداشتن تعویض دنده تیپ ترونیک در حالت مربوطه و روشن شدن چراغ چرخ دنده که نشان دهنده خرابی در قسمت گیربکس می‌باشد.

که تیم ما یعنی کلینیک تخصصی تعمیر خودرو، autoxdiag قادر به تعمیر، تعویض، پروگرم و نصب و راه اندازی این یونیت با نازل ترین قیمت ممکن میباشیم.  

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *