تکنولوژی لیزرلایت BMW چیست؟

با پیشرفت علم، اشیا به سمت خودکار شدن هرچه بیشتر پیش می‌روند، اتومبیل ها از این قاعده مستثنی نیستند، در این مطلب قصد داریم، تکنولوژی لیزرلایت از کمپانی BMW آلمان را مورد بررسی قرار دهیم.

همه ما به نیاز چراغ در اتومبیل آگاهیم، اما از ساخت نمونه های اولیه آن سالها می‌گذرد، پس بدیهی است که بروز شوند و مدل های با کیفیت تر، مقرون به صرفه تر ساخته شوند.

از گذشته لامپ های رشته ای، به سمت HID، LED و SMD و همچنین زنون حرکت کردند و سیر تکوین خود را اینگونه طی کرده اند، و اکنون یکی از بروز ترین آنان یعنی لیزر لایت در خودرو ها بکار برده می‌شوند.

این تکنولوژی در اتومبیل های سری هفت و آی هشت بی ام و درحال توسعه است، و به استفاده انبوه نرسیده، این نمونه دقیق تر، با برد بیشتر {برد مفید حدود یک کیلومتر} و هوشمند است به صورتی که، در جاده ها در هنگام شب قابلیت تشخیص خودرو و یا عابر را داشته و میتواند به صورت مجزا کنترل شود،

برای مثال یکی از چراغ ها نور پایین و دیگری سمت خارج جاده و …

این سری هم اقتصادی تر و هم ارزان تر برای تولید و توسعه می باشند

مجموعه مورد استفاده در مدل های بی ام و، حاوی سه لیزر و یک عدسی + منعکس کننده می‌باشد، که با تغییر جهت منعکس کننده میزان بزرگی و کوچکی همچنین دوری و نزدیکی و علاوه بر آن زاویه تابش تنظیم می‌شود.

جهت آشنایی بیشتر ویدیوهای زیر را مشاهده فرمایید:

منبع:   autoxdiag.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *